Slovakiaring, to byla pětinásobná porce pro FULLINRACE ACADEMY
Tým Petra Fulína odvedl během víkendu na Slovakiaringu spoustu práce, vždyť se představil v pěti závodech ve třech kategoriích. Petr Čížek se s Carolem Wittkem tradičně objevili v sérii TCR Eastern Europe, druhý jmenovaný pak znovu s Petrem Fulínem bojoval o stupně vítězů v závodě ESET Endurance. Sám šéf stáje pak coby hostující jezdec absolvoval divoké závody Twingo Cup.
Ve třídě TCR se tým etabloval dobrými výsledky a potvrdit je měl také po intenzivním testování před víkendem. Bohužel, v prvním závodě Petr Čížek i Carol Wittke ztratili několik pozic a nenavázali tak na dobré umístění v kvalifikaci, kdy Čížek startoval z první řady. Nedělní klání pak bylo o něco lepší, ale na stupně vítězů to nestačilo. "Myslím, že jsme odvedli kus dobré práce. Pokud se testuje na trati a to rovnou dva dny, je to znát. Petr se blýsknul v kvalifikaci a začíná o sobě dávat vědět, nezbývá, než ho chválit. Samozřejmě, v závodech nastane mnoho situací, kdy je třeba se rozhodnout ve zlomku sekundy. To se dá nacvičit pouze závoděním. Odjetých závodů má Petr v poli nejméně, takže by bylo nemístné ho kritizovat, protože každým víkendem jeho projev stoupá. Carol během testů zajel prakticky stejné časy s Petrem, ale během víkendu potřebuje trochu víc času na rozjetí. V neděli byl ale skvělý a po problémech po startu získal několik pozic a svedl hezké souboje. Sečteno a podtrženo, myslím, že jdeme správnou cestou a kluky je třeba pochválit," říká Petr Fulín.
Ten se v sobotu posadil spolu s Carolem Wittkem za volant CUPRY TCR ve vytrvalostním závodě a ve svém stintu vyjel náskok. Ten bohužel ještě před střídáním smazal výjezd safety caru a po výměně jezdců Carol Wittke ztratil dvě pozice, čímž posádka skončila na třetím místě.
Pro Slovakiaring byl Petr Fulín navíc osloven, aby se zúčastnil závodů Twingo Cupu, kde prožil tak trochu jíné závody. "Především musím poděkovat promotérovi i panu Křenkovi za tuto šanci. Je to jiný svět, je to show. Auta mají maximálku tak 150 kilometrů za hodinu a předpokladem pro úspěch je tlačení soupeře, který se dotahuje na někoho před sebou. Jakmile to na Slovakiaringu člověk nemá, jede i o osm sekund pomaleji. Je to asi jediná série, kde je člověk rád za ránu na zadní nárazník," popisuje se smíchem Fulda a k výsledkům, kdy po sedmém místu v kvalifikaci přidal šestnáctou a pátou příčku v závodech, dodává: "Šlo hlavně o to pobavit sebe i diváky. V tréninku se podařilo dostat se do správné skupiny a trefit to na metr přesně, tak jsem byl třetí. V kvalifikaci to bylo o něco horší, nicméně sedmé místo bylo docela dobré. První závod mělo auto moc otevřenou geometrii, což se projevilo nižší rychlostí na rovinkách. Druhý závod jsme si hodně pomáhali s Miro Horňákem a já dojel jako pátý. Musím ale říct, že je to skvělá průprava pro začínající jezdce, kteří mají hluboko do kapsy. Sezóna stojí asi 12 tisíc eur, což je dnes bezkonkurenční." Show z této kategorie tým nabídne fanouškům v sestřihu, který se koncem týdne objeví na facebookové stránce.
Dalším, posledním víkendem týmu FULLINRACE ACADEMY bude Brno. Na Masarykově okruhu se jede 7. a 8. září.