Skvělý rallyový zážitek Petra Fulína na Bohemce
Druhý červencový víkend patřil jednomu z nejdůležitějších rallyových podniků České republiky, Rally Bohemia. Na tratích v okolí Mladé Boleslavi se mezi legendami představil také Petr Fulín – a bylo na co koukat.
Partner týmu Petra Fulína, Ctirad Hájek, se svou stájí přichystal pro diváky účast dvou posádek s historickým Opelem Kadett, vůz s Fuldou za volantem nesl dokonce jeho oblíbené číslo 22. Kdo se navíc zastavil i v servisu, mohl si prohlédnout letos tradiční náčiní českého okruháře, BMW 320si, s nímž aktuální drží pozici lídra kategorie S2000. Návštěvu rallyových historiků i soudobé okruhové techniky si přitom nenechaly ujít takové legendy jako Sandro Munari a Giuseppe Volta. Ctirad Hájek k závodu řekl: "Celý tým fungoval jak dobře namazaný stroj a já jsem byl nadšený z ohlasů, které jsme dostali. Děkuji Petru Fulínovi, že se odpovědně zhostil role soutěžního jezdce a spolujezdci Tomáši Singerovi, že mu předal množství zkušeností a na trati dokázal Petra ukočírovat. Kdyby bylo více takovýchto akcí v České republice, zase bych uvažoval, že se do rally jako tým vrátíme."
Představení Fuldy v rally po více než 3 letech tedy vyšlo náramně a i když se jelo mimo pořadí, show to byla báječná. "Předně je třeba poděkovat Ctiradu Hájkovi, že jsem tuhle šanci dostal. Všichni v týmu se ke mně chovali báječně a atmosféra byla taková, jako bych tu závodil pravidelně. Jízda s historickým Opelem na Bohemce byla pro mě křestem ohněm. Nedá se porovnat moje dřívější zkušenost z Rally Vyškov, protože rychlostní zkoušky jsou tady mnohem technicky náročnější a se složitějším profilem. První den bylo navíc mokro a závodili jsme i za tmy. V sobotu, kdy už jsem víc viděl, jsem si Bohemku mnohem víc užíval. Musím přiznat, že mě Ctirad trochu dostal, protože teď už přemýšlím, co by stálo auto, co by stála sezona v rally a říkám si, že by nebylo špatné se letos ještě někde svézt. Chci poděkovat Tomáši Singerovi, který tuhle premiéru podstoupil se mnou, musím říct, že ho do jisté míry nechápu, protože já bych si vedle sebe v životě nesedl. Nakonec jsme se ale dobře sehráli a dovezli auto do cíle bez jediného škrábance. Líbila se mi atmosféra i zabezpečení a organizace soutěže, kolem trati bylo hodně diváků a sledoval jsem, jak třeba skáčou na louce a fandí. Je vidět, že rally musí dělat fandové a platí to i pro jezdce, který je v daleko větším nasazení než třeba na okruzích," zhodnotil závod Petr Fulín, který také připustil možnost, že by se do rally mohl znovu podívat: "Je to nářez, že auto stejně staré jako já na dnešní poměry jede hodně rychle. Rally mě neskutečně chytla a pokud se nenajde nějaký důstojný okruhový program pro příští sezonu, dovedu si představit, že bych se rally začal věnovat víc."