Vyhlášení vítězů "Česká pojišťovna - octavia cup" v radotínském Kart centru
V radotínském Kart centru byly v sobotu večer slavnostně vyhlášeny výsledky Česká pojišťovna-Octavia cupu 2010. Nejlepším třem jezdcům a týmům populárního domácího okruhového poháru předal ceny Petr Fulín, který se s týmem Vekra Racing ujal letos role promotéra seriálu, a za partnery pan Magna ze společnosti Shell ČR.
Cenu za celkové prvenství v pětidílném seriálu převzal Václav Brejla. Druhý skončil Jiří Navrátil a třetí Patrik Nemec ze Slovenska. V týmech vyhrál Vekra racing, druhé místo obsadila Automedia a třetí Geus Okna. Program zpestřil motokárový závod jezdců a na závěr pak hodinový souboj čtyřčlenných týmů partnerů.
Slavnostní závěr se vydařil
„K pohárovému vítězství jsem měl už v minulosti několikrát blízko, ale podařilo se mi to až nyní. Co si přát víc“, řekl Václav Brejla, kterému se přitom úvodní pohárový závod v Poznani nepovedl, ale v dramatickém závěru se prosadil. „Velký dík za krásnou sezonu ale stejně tak patří i týmu Vekra, který mi nabídl perfektním zázemí a péči o závodní vůz, takže jsem si užil skutečně super závodění. A jsem rád, že se vydařil i závěr poháru zde v Radotíně. Jsme závodníci a při našem motokárovém souboji to bylo znát. Bylo to krásné vyvrcholení letošní sezony“, dodal Václav Brejla, který i za volantem motokáry potvrdil, že umí a s týmem „Ivan a Vašek“, kde společně s ním startoval také Ivan Vršinský, obsadil třetí místo.
V Radotíně nechyběl ani druhý jezdec celkového pořadí Octavia cupu Jirka Navrátil. Ten ale měl za sebou náročný den, protože předtím absolvoval Pražský rallysprint s vozem Ford Sierra, a tak si motokárovou bitvu rád odpustil. „Na sněhu a ledu to bylo při rallysprintu hrozné. Auto s výkonem motoru 350 k na zimních pneumatikách bez hřebíků jen neustále klouzalo, a tak jsem si to ani moc neužil a byl jsem z toho hlavně unavený. Musel jsem si chvíli odpočinout, než jsem se vydal do Radotína. Jinak ale letošní Octavia cup přinesl hezké souboje a drama až do konce. S druhým místem jsem spokojený a těším se na nový ročník“. Naopak Patrik Nemec, třetí v pohárové klasifikaci, si motokáry ujít nenechal a v barvách Automedie skončil pátý. „V motokárách jsem začínal a stále si v nich s chutí zajezdím. Moc často už to ale není. Víc držím palce synovi. Octavia cup se mi líbil, a tak je nyní naším prvořadým úkolem připravit auto na novou sezonu. Znovu chci bojovat o medailové příčky a soupeřům určitě nic nedaruji.“
Pohár v nové podobě
Petr Fulín, který převzal letos roli promotéra poháru, si večer v Radotíně užíval společně se svým čtrnáctiletým synem, který úspěšně jezdí pohárovou třídu Rotax junior. V nové sezoně chystá Petr junior útok na domácí titul. O svých kvalitách pak přesvědčil v motokárovém souboji, který v jednotlivcích vyhrál s dostatečným náskokem před Tomášem Pekařem a Petrem Fulínem seniorem. Ten ale víc než na motokáry už myslel na budoucnost poháru. Na závěr setkání v Radotíně se proto sešel s jezdci, aby si řekli, co dál. A výsledek? „Letos jsme Octavia cup jeli poprvé bez podpory ze strany mladoboleslavské Škodovky a nyní se ukazuje, že se jí nedočkáme ani v nové sezoně, protože Škodovka má jiné priority. Nic nenasvědčuje ani tomu, že se dohodneme s Českou pojišťovnou. Mrzí mě to, ale nic s tím nenadělám. Proto jsme se sešli a já nabídl pohár v nové podobě. Jsem rád, že při našem setkání pak došlo ke stoprocentní shodě jezdců jet Octavia cup společně s panem Křenkem, který chystá Renault Clio cup. Vycházíme z toho, že auta si jsou podobná tím, že obě mají dvoulitrový motor a sekvenční převodovku. Více pak ukáže dubnové testování v Mostě, kdy zjistíme, jak na tom oba vozy jsou a doladíme je tak, aby byly co nejvíce srovnatelné. Připravíme ale technické předpisy tak, abychom seriál otevřeli dalším možným zájemcům. Pokud bych byl nyní velkým optimistou, tak se můžeme jednou dočkat vzniku šampionátu cestovních vozů střední a východní Evropy. Počítáme se šesti závodními víkendy – v Mostě, Brně, na Slovakiaringu, Oscherslebenu, Hockenheimu a Salzburgringu a s účastí pětadvaceti až třiceti aut. To by bylo v době krize velice slušné a atraktivní jezdecké pole“, řekl Petr Fulín.
Výsledky závodu motokár v Radotíně:
Jednotlivci: 1. Petr Fulín jun., 2. Tomáš Pekař, 3. Petr Fulín sen.
Týmy partnerů: 1. 301.cz, 2. Shell (-26 s.), 3. Ivan a Vašek (-1:16), 4. TKR tým (-1 kolo), 5. Automedia (-1 kolo), 6. PF tým (-2 kola), 7. MV racing (3 kola), 8. Kašna racing (-3 kola), 9. Háša tým (-7 kol)